Man-At-Arms ist die Fertigkeit mit der Charaktere Krieger-Fähigkeiten wirken können. Die maximale Fähigkeitenanzahl wird durch die ?Man-At-Arms Stufe bestimmt (Stufe 1 = 3 Fähigkeiten, Stufe 2 = 5 Fähigkeiten, Stufe 3 = 7 Fähigkeiten, Stufe 4 = 9 Fähigkeiten, Stufe 5 unbegrenzt). Jede Fähigkeit hat zudem eine Charakterstufenanforderung und benötigt einen bestimmten Stärke (Strength) Wert zum Erlernen und Wirken. Man-At-Arms Fähigkeiten können bei Kommandant Aureus in den Baracken von Cyseal erworben werden.
Battering Ram | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 8 Züge | ||
Beschreibung: Rush forward in a straight line, to a point far away, hitting all enemies in your path. | Schaden: 30-75 slashing | Dauer: - | ||
Effekt: 50% chance to knockdown for 1 turn, minus Bodybuilding. | Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Crippling Blow | Benutzung: 5 AP | Abklingzeit: 8 Züge | ||
Beschreibung: Has a very high chance of crippling a character. | Schaden: 19-29 slashing | Dauer: - | ||
Effekt: 100% chance to set Crippled status for 3 turns, minus Bodybuilding. Crippled status has a negative impact on target's movement and Action Point recovery. |
Anforderung: Stufe 10 Stärke 9 |
Reichweite: - | ||
Crushing Fist | Benutzung: 5 AP | Abklingzeit: 6 Züge | ||
Beschreibung: An enormous fist smashes your enemy and knocks him down. | Schaden: 29-36 crushing | Dauer: - | ||
Effekt: 100% chance to knock down target for 3 turns, minus Bodybuilding. | Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Cure Wounds | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 20 Züge | ||
Beschreibung: Cure wounds of an ally within touch range. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Heals 254 immediately. Target must be within 3m. | Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Divine Light | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 6 Züge | ||
Beschreibung: Hit nearby enemies with a divine light. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Sets warm status. 100% chance of target taking a -2 penalty to Willpower for 2 turns. Length: 6m Angle: 60 |
Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Draw Blood | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 8 Züge | ||
Beschreibung: Has a very high chance of inflicting a bleeding wound. | Schaden: 19-29 slashing | Dauer: - | ||
Effekt: 100% chance to set Bleeding status for 3 turns, minus Bodybuilding. | Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Dust Devil | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 5 Züge | ||
Beschreibung: Spin arround and hit all adjacent enemies doing a fraction of your weapon damage. | Schaden: 53-134 slashing | Dauer: - | ||
Effekt: Hits everyone within a 1m radius. | Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Encourage | Benutzung: 5 AP | Abklingzeit: 10 Züge | ||
Beschreibung: Encourages allies arround you. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Inspires allies within a 15m radius for 2 turns. Strength: +1 Dexterity: +1 Intelligence: +1 |
Anforderung: Stufe 2 Stärke 6 |
Reichweite: - | ||
Eroding Strike | Benutzung: 5 AP | Abklingzeit: 10 Züge | ||
Beschreibung: Aim for sinews and muscules of your target to weaken it. | Schaden: 19-29 slashing | Dauer: - | ||
Effekt: 100% chance to set Weakened status for 3 turns, minus Bodybuilding. Weak lowers target's damage by -50 and strength by -2. |
Anforderung: Stufe 13 Stärke 10 |
Reichweite: 1m | ||
Helping Hand | Benutzung: 3 AP | Abklingzeit: 5 Züge | ||
Beschreibung: Help a knocked down friend back up. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Help a character within 10m. | Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Melee Power Stance | Benutzung: 0 AP | Abklingzeit: 0 Züge | ||
Beschreibung: Improves damage of regular melee attacks, but decreases chance to hit. Attacks cost extra action points. Lasts until cancelled or replaced by another stance. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Damage: +25% Chance to hit: -10% Extra action point cost: 1 |
Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Nullify Resistances | Benutzung: 5 AP | Abklingzeit: 6 Züge | ||
Beschreibung: Greatly lowers all resistances of enemies around you. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Lowers resistances of enemies within a 8m radius for 2 turns. Piercing resistance: -50 Slashing resistance: -50 Crushing resistance: -50 Fire resistance: -50 Earth resistance: -50 Water resistance: -50 Air resistance: -50 Poison resistance: -50 Blackrock resistance: -50 |
Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Phoenix Dive | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 10 Züge | ||
Beschreibung: Dive like a flaming Phoenix to another spot and leave behind a fire surface where you lift off. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: - | Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Rage | Benutzung: 1 AP | Abklingzeit: 4 Züge | ||
Beschreibung: Enter an enraged state, which drops your armour rating and dexterity, but you do more damage and have higher crit chance. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Damage: +50% Critical chance: 4% Dexterity: -4 Armor: -65 |
Anforderung: Stufe 10 Stärke 9 |
Reichweite: - | ||
Terror | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 10 Züge | ||
Beschreibung: Make enemies arround you flee and cover. | Schaden: - | Dauer: 2 | ||
Effekt: 60% chance to fear enemies within a 5m radius, minus Willpower. | Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Whirlwind | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 6 Züge | ||
Beschreibung: Perform a whirlwind attack, dealing serious damage to all enemies in a big range arround you. | Schaden: 83-210 slashing | Dauer: - | ||
Effekt: - | Anforderung: Stufe 7 Stärke 8 |
Reichweite: 2m | ||