Hydrosophist ist die Fertigkeit mit der Charaktere Zauber des Wasser-Elements wirken können. Die maximale Zauberanzahl wird durch die Hydrosophist Stufe bestimmt (Stufe 1 = 3 Zauber, Stufe 2 = 5 Zauber, Stufe 3 = 7 Zauber, Stufe 4 = 9 Zauber, Stufe 5 unbegrenzt). Jeder Zauber hat zudem eine Charakterstufenanforderung und benötigt einen bestimmten Intelligenz Wert zum Erlernen und Wirken. Hydrosophist Zauberbücher können bei Cylia, die Verzauberin, auf dem Marktplatz von Cyseal erworben werden.
Burning Immunity | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Make a target immune to Burning. Can still become warm. Still takes Fire damage. | Schaden: - | Dauer: 2 | ||
Effekt: Fire Resistance: +25 Water Resistance: -25 |
Anforderung: Stufe 12 Intelligenz 10 |
Reichweite: 5m | ||
Cleansing Water | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 3 Züge | ||
Beschreibung: Cures blind, mute, disease, infectuous disease, bleeding, crippled. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Can remove statuses on characters within 15m. | Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Freezing Touch | Benutzung: 3 AP | Abklingzeit: 3 Züge | ||
Beschreibung: Freeze a nearby target | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: 100% chance to set Frozen status for 3 turns, minus Willpower | Anforderung: Stufe 7 Intelligenz 8 |
Reichweite: 3m | ||
Hail Attack | Benutzung: 9 AP | Abklingzeit: 15 Züge | ||
Beschreibung: Shards of ice will come down from the sky. Creates ice surfaces and freezes water and blood. | Schaden: 270-329 water | Dauer: - | ||
Effekt: Throws 8 shards of ice. Each has 80% chance to set Frozen status, minus Willpower. Explode radius of each: 1m |
Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Ice Shard | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Shoot a small shard of ice. Can also target terrain to create ice surface of freeze water. | Schaden: 31-55 water | Dauer: - | ||
Effekt: 50% chance to set Chilled status for 3 turns, minus Willpower. Can freeze target's that are already chilled. |
Anforderung: Stufe 4 Intelligenz 7 |
Reichweite: 15m | ||
Ice Wall | Benutzung: 8 AP | Abklingzeit: 7 Züge | ||
Beschreibung: Create an icewall to block off enemies and projectiles, or to lock enemies within the wall. | Schaden: 59-72 water | Dauer: 12 | ||
Effekt: 100% chance to set Frozen status for 2 turns, minus Willpower. Length 4m |
Anforderung: Stufe 10 Intelligenz 9 |
Reichweite: 15m | ||
Mass Disease | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 4 Züge | ||
Beschreibung: Disease all enemies within an area. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: 100% chance to set Diseased status for 2 turns, minus Bodybuilding. Disease lowers target's constitution by -3 and Bodybuilding ability by 0. | Anforderung: Stufe 13 Intelligenz 10 |
Reichweite: 16m | ||
Minor Heal | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 2 Züge | ||
Beschreibung: Heal a target over several turns. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Target regains 63 vitality per turn, for 3 turns. | Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Piercing Ice Shard | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 2 Züge | ||
Beschreibung: Shoot a freezing shard of ice that has a chance of piercing its target. Can target terrain to create ice surface of freeze water. | Schaden: 62-64 | Dauer: - | ||
Effekt: 70% chance to set Frozen status for 2 turns, minus Willpower. 100% chance to pierce up to 2 time(s). |
Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Rain | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 3 Züge | ||
Beschreibung: Creates water puddles on terrain, douses fires, and makes characters wet. | Schaden: - | Dauer: 30 | ||
Effekt: - | Anforderung: - | Reichweite: 20m | ||
Restoration | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 7 Züge | ||
Beschreibung: Immediately heal a target. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Target immediately regains 508 vitality. | Anforderung: Stufe 14 Intelligenz 10 |
Reichweite: 15m | ||
Slow Current | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 3 Züge | ||
Beschreibung: Magically slow down a target as if he were wading through a river. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: 100% chance to set Slow status for 3 turns, minus Willpower. Slow status has a negative impact on target's movement and amount of action points. | Anforderung: Stufe 2 Intelligenz 6 |
Reichweite: 15m | ||
Strong regenerate | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 6 Züge | ||
Beschreibung: Heal a target over several turns. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Target regains 102 vitality per turn, for 2 turns. | Anforderung: Stufe 9 Intelligenz 9 |
Reichweite: 15m | ||
Summon Ice Elemental | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 3 Züge | ||
Beschreibung: Summon an Ice Elemental to fight with you. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Summon a level 9 elemental at a 15m radius for 30s. | Anforderung: Stufe 8 Intelligenz 8 |
Reichweite: - | ||
Water Of Life | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 9 Züge | ||
Beschreibung: Temporarily grants yourself more constitution. | Schaden: - | Dauer: 4 | ||
Effekt: Constitution boosted by 3. | Anforderung: - | Reichweite: - | ||
Water Shield | Benutzung: 5 AP | Abklingzeit: 3 Züge | ||
Beschreibung: Enchant self or ally with a water shield. | Schaden: - | Dauer: 3 | ||
Effekt: Immune to the Freezing status. 20% chance to Freeze melee attackers. Fire resistance: -25 Water resistance: 50 |
Anforderung: Stufe 6 Intelligenz 8 |
Reichweite: 15m | ||
Winterblast | Benutzung: 8 AP | Abklingzeit: 10 Züge | ||
Beschreibung: Conjure up a dragon that breathes frost in a cone. Has a chance to freeze. More effective when it's raining. | Schaden: 225-248 water | Dauer: - | ||
Effekt: Cone angle: 60 Length: 7m |
Anforderung: Stufe 14 Intelligenz 10 |
Reichweite: - |