Geomancer ist die Fertigkeit mit der Charaktere Zauber des Erd-Elements wirken können. Die maximale Zauberanzahl wird durch die Geomancer Stufe bestimmt (Stufe 1 = 3 Zauber, Stufe 2 = 5 Zauber, Stufe 3 = 7 Zauber, Stufe 4 = 9 Zauber, Stufe 5 unbegrenzt). Jeder Zauber hat zudem eine Charakterstufenanforderung und benötigt einen bestimmten Intelligenz Wert zum Erlernen und Wirken. Geomancer Zauberbücher können bei Arhu in den Baracken von Cyseal erworben werden.
Acid Breath | Benutzung: 8 AP | Abklingzeit: 8 Züge | ||
Beschreibung: Conjure up a venomous dragon that breathes acid in a cone. | Schaden: 152-178 poison | Dauer: - | ||
Effekt: 55% chance to set Poisoned status for 2 turns, minus Poison Resistance. Cone angle: 45 Length: 7m |
Anforderung: Stufe 12 Intelligenz 10 |
Reichweite: - | ||
Bless | Benutzung: 3 AP | Abklingzeit: 2 Züge | ||
Beschreibung: Bless a target. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Set Blessed status for 3 turns. Blessed boosts chance to hit by +30. | Anforderung: Stufe 4 Intelligenz 7 |
Reichweite: 12m | ||
Blessed Earth | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 4 Züge | ||
Beschreibung: The therapeutic powers of earth magic bless you and your allies. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Blesses allies arround you for 3 turns. Blessed improves chance to hit by 30. |
Anforderung: Stufe 13 Intelligenz 10 |
Reichweite: 14m | ||
Boulder Dash | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 7 Züge | ||
Beschreibung: Throw a boulder in a straight line, dealing damage to all in its path. The boulder will grow on ooze surfaces and can catch fire on fire surfaces. | Schaden: 176-194 earth | Dauer: - | ||
Effekt: - | Anforderung: Stufe 6 Intelligenz 8 |
Reichweite: - | ||
Deadly Spores | Benutzung: 8 AP | Abklingzeit: 6 Züge | ||
Beschreibung: Launch multiple poisonous spores at a target. Does area damage. Can target terrain to create ooze surface. | Schaden: 130-160 poison | Dauer: - | ||
Effekt: Each projectile has 30% chance to set Poisoned status for 3 turns, minus Poison Resistance. | Anforderung: Stufe 11 Intelligenz 9 |
Reichweite: 15m | ||
Earth Shield | Benutzung: 5 AP | Abklingzeit: 2 Züge | ||
Beschreibung: Enchant self or ally with an earth shield. | Schaden: - | Dauer: 3 | ||
Effekt: Immune to the Poisoned status. 20% chance to Poison melee attackers on contact. Poison resistance: +50 Earth resistance: +50 Air resistance: -25 |
Anforderung: Stufe 7 Intelligenz 8 |
Reichweite: 15m | ||
Earthquake | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 11 Züge | ||
Beschreibung: Smash the ground to cause an earthquake. Has a chance to knock down characters. Ooze may arise from the ground. | Schaden: 96-117 earth | Dauer: - | ||
Effekt: - | Anforderung: Stufe 19 Intelligenz 12 |
Reichweite: 15m | ||
Fortify | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 5 Züge | ||
Beschreibung: Draw magical iron from the ground and cover a character or yourself with it. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Sets Fortified status for 3 turns. Fortified boosts Armor by +63. | Anforderung: Stufe 3 Intelligenz 7 |
Reichweite: 12m | ||
Magical Poison Arrow | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Cast a poisonous magical arrow. Can target terrain to create ooze surface. | Schaden: 120-139 poison | Dauer: - | ||
Effekt: 70% chance to set Poisoned status for 3 turns, minus Poison Resistance. | Anforderung: Stufe 9 Intelligenz 9 |
Reichweite: 15m | ||
Magical Poison Dart | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Cast a poisonous magical dart. Can target terrain to create ooze surface. | Schaden: 66-81 poison | Dauer: - | ||
Effekt: 40% chance to set Poisoned status for 2 turns, minus Poison Resistance. | Anforderung: Stufe 2 Intelligenz 6 |
Reichweite: 15m | ||
Midnight Oil | Benutzung: 3 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Draw Oil from the earth at a chosen spot. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: - | Anforderung: Stufe 2 Intelligenz 6 |
Reichweite: 15m | ||
Nature's Curse | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 6 Züge | ||
Beschreibung: Curse enemies arround you. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Radius of 10. Curses lowers target's chance to hit by -30. | Anforderung: Stufe 14 Intelligenz 10 |
Reichweite: - | ||
Poisoning Immunity | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 2 Züge | ||
Beschreibung: Make a target immune to beeing Poisoned. Still takes poison damage. | Schaden: - | Dauer: 2 | ||
Effekt: Poison Resistance: 25 | Anforderung: Stufe 5 Intelligenz 7 |
Reichweite: 5m | ||
Summon Bloodswarm | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 3 Züge | ||
Beschreibung: Summon a swarm of Blood Wasps to control. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Summon a level 13 swarm in a 15m radius for 30s. | Anforderung: Stufe 13 Intelligenz 10 |
Reichweite: - | ||
Summon Earth Elemental | Benutzung: 8 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Summon an Earth Elemental to fight for you for a while | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Summon a level 9 elemental in a 15m radius for 30s. | Anforderung: Stufe 16 Intelligenz 11 |
Reichweite: - | ||
Summon Spider | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 2 Züge | ||
Beschreibung: From the dark nooks and crannies of the world, a big spider joins your battle. Its fangs have a 10% chance to Poison its target and is very resistant to poison attacks itself. It is immune to Blinding attacks. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Summon a level 13 spider in a 10m radius for 30s. | Anforderung: Stufe 2 Intelligenz 6 |
Reichweite: - | ||
Summon Wolf | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 3 Züge | ||
Beschreibung: Use your ties with nature and call forth a white wolf from the cold North. It is immune to Freezing, can not be Chilled and takes no damage from Water attacks. It does, however, take extra damage from Fire attacks. Its ferocious bite has a 15% chance to set Bleeding status for 2 turns. Has Attack of opportunity. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Summon a level 13 wolf within a 5m radius for 24s. | Anforderung: Stufe 10 Intelligenz 9 |
Reichweite: - |