Aerotheurge ist die Fertigkeit mit der Charaktere Zauber des Luft-Elements wirken können. Die maximale Zauberanzahl wird durch die Aerotheurge Stufe bestimmt (Stufe 1 = 3 Zauber, Stufe 2 = 5 Zauber, Stufe 3 = 7 Zauber, Stufe 4 = 9 Zauber, Stufe 5 unbegrenzt). Jeder Zauber hat zudem eine Charakterstufenanforderung und benötigt einen bestimmten Intelligenz Wert zum Erlernen und Wirken. Aerotheurge Zauberbücher können bei Cylia, die Verzauberin, auf dem Marktplatz von Cyseal erworben werden.
Air Shield | Benutzung: 5 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Enchant self or ally with an air shield. | Schaden: - | Dauer: 3 | ||
Effekt: Immune to beeing electrified. 20% chance to electrify melee attackers on contact. Earth resistance: -25 Air resistance: +50 |
Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Bitter Cold | Benutzung: 3 AP | Abklingzeit: 5 Züge | ||
Beschreibung: Instantaneously summon a bitter cold sensation over a character. Chilled targets that get chilled again, turn frozen. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: - | Anforderung: Stufe 2 Intelligenz 6 |
Reichweite: 15m | ||
Blitz Bolt | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Shoot a bolt of electricity. Can target water and blood surfaces to electrify them. Electrified surfaces can stun enemies (and allies). | Schaden: 70-76 | Dauer: - | ||
Effekt: 35% chance to set Stunned status for 1 turn, minus Willpower. | Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Chain Lightning | Benutzung: 9 AP | Abklingzeit: 11 Züge | ||
Beschreibung: Shoot a bolt of lightning that splits and strikes nearby targets. Can target terrain to electrify water. | Schaden: 245-271 air | Dauer: - | ||
Effekt: 60% chance to set Stunned status for 1 turn, minus Willpower. Splits up to 5 times and looks for the next target within a 7m radius. | Anforderung: Stufe 18 Intelligenz 12 |
Reichweite: 15m | ||
Farseer | Benutzung: 3 AP | Abklingzeit: 4 Züge | ||
Beschreibung: Grant a target improved sight. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Makes target a Farseer for 4 turns. Farseers boosts Sight by +5m |
Anforderung: Stufe 4 Intelligenz 7 |
Reichweite: 12m | ||
Feather Drop | Benutzung: 4 AP | Abklingzeit: 4 Züge | ||
Beschreibung: Throw an item or character up high and land it safely on the floor. Select item or character first, then select its destination. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Target can safely be moved 15m away from its position. | Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Headvice | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Apply a sudden force on the target which may blind it with pain for a while. | Schaden: 63-77 | Dauer: - | ||
Effekt: 35% chance to set Blind status for 3 turns, minus Bodybuilding. | Anforderung: - | Reichweite: 15m | ||
Invisibility | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 2 Züge | ||
Beschreibung: Become invisible for 4 turns. Invisibility breaks when casting or attacking. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: - | Anforderung: Stufe 8 Intelligenz 8 |
Reichweite: - | ||
Make Invisible | Benutzung: 8 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Set invisible status on a target. Invisibility breaks when casting or attacking. | Schaden: - | Dauer: 5 | ||
Effekt: - | Anforderung: Stufe 16 Intelligenz 11 |
Reichweite: 14m | ||
Remove Petrification | Benutzung: 6 AP | Abklingzeit: 3 Züge | ||
Beschreibung: Cures blind, mute, disease, infectous disease, bleeding, crippled. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Can remove statuses on characters within 15m. | Anforderung: Stufe 13 Intelligenz 10 |
Reichweite: - | ||
Shocking Touch | Benutzung: 0 AP | Abklingzeit: 0 Züge | ||
Beschreibung: Electrify a nearby target. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: 100% chance to set Stunned status for 3 turns, minus Willpower. | Anforderung: Stufe 6 Intelligenz 8 |
Reichweite: 3m | ||
Storm | Benutzung: 9 AP | Abklingzeit: 11 Züge | ||
Beschreibung: Create a lightning storm that randomly picks targets. Can electrify water surfaces. | Schaden: 314-347 air | Dauer: - | ||
Effekt: Strikes 1 to 3 targets. 90% chance to set Stunned status for 2 turns, minus Willpower. Storm duration: 2 turns. Area: 15m |
Anforderung: Stufe 19 Intelligenz 12 |
Reichweite: 15m | ||
Summon Air Elemental | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 1 Züge | ||
Beschreibung: Summon an Air Elemental to fight for you for a while. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: Summon a level 19 elemental in a 15m radius for 30s. | Anforderung: Stufe 14 Intelligenz 10 |
Reichweite: - | ||
Teleportation | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 7 Züge | ||
Beschreibung: Throw an item or character up high and drop it to the ground. Select item or character first, then select its destination. | Schaden: 110-136 crushing | Dauer: - | ||
Effekt: Target can be moved 15m away from its position. | Anforderung: Stufe 2 Intelligenz 6 |
Reichweite: 15m | ||
Tornado | Benutzung: 7 AP | Abklingzeit: 4 Züge | ||
Beschreibung: Create a tornado that removes surfaces from the battlefield. | Schaden: - | Dauer: - | ||
Effekt: - | Anforderung: Stufe 12 Intelligenz 10 |
Reichweite: 2m |